Terug naar Nabestaanden vertellen

Wij konden alles op een rustige manier bespreken.

Gepubliceerd op:

De maanden voorafgaande aan het overlijden van mijn man zijn moeilijk te beschrijven. Plaatsen bezoeken in de wetenschap, dat je dat voor de laatste keer met zijn tweeën zou doen. Afscheid nemen van familie en vrienden. Het was een tijd vol emoties.

Toch zat er in deze periode een tegenstrijdigheid. Het zakelijke aspect. Mijn man wilde zoveel mogelijk dingen geregeld hebben. Zo ook alles rond zijn crematie. Op advies van onze verzekeringsmaatschappij hebben we contact gezocht met de uitvaartzorg “Van Stad tot Wad”. We voelden niets voor een grote maatschappij, omdat wij dachten dat de persoonlijke benadering in het gedrang zou komen. Wij hoopten, dat wij die specifieke begeleiding bij Ebel Kremer wel zouden vinden. Wij zijn daarin niet teleurgesteld. Wij konden alles op een rustige manier bespreken. Onze wensen werden vervuld. Een goed voorbeeld is de totstandkoming van de rouwkaart en de condoleancekaart geweest. Voordat wij uiteindelijk akkoord waren, is er heel wat mailverkeer geweest. Ik heb wel eens gevraagd of wij niet teveel eisend waren. Dat was niet het geval. Ik wil nog even een paar dingen noemen: de mooie doos voor de condoleancekaarten i.p.v. de standaard condoleanceregisters en vooral de ingelijste rouwkaart na het overlijden. Wij hebben dat ervaren als niet net, maar juist die extra aandacht, die nodig is tijdens een rouwperiode.

Meedhuizen, Pia Valentien

Het schilderij is gebruikt voor de rouwkaart en de condoleancekaartjes.

Bekijk ook

Alles bleek mogelijk

Alles bleek mogelijk

Alles wat wij wilde bleek mogelijk, het is precies zo gelopen zoals gewenst. Wat een fijne en respectvolle benadering. …
Lees meer..
 
Warme deken

Warme deken

Als een warme deken hebben Fieneke, Monique en collega’s gevoeld tijdens het verzorgen van de uitvaart en alles er…
Lees meer..
 
Geen moment spijt gehad

Geen moment spijt gehad

Zoals ik al vermelde: Albert zei al jaren... “Als er iets gebeurt met mij, Kremer bellen.” Dat heb ik gedaan…
Lees meer..